STEP – to trening na stopniu. Step to platforma, którą podnosimy lub obniżamy za pomocą "pięter”. Podczas tego samego seansu stepu mogą brać udział ćwiczący na różnym poziomie zaawansowania, z taką jednak różnicą, że zmienna jest wysokość platformy dla poszczególnych osób. Kroki łączone są w sekwencje, dzięki czemu zajęcia nie dopuszczają nudy i monotonii. Na stepie można wykonać ok. 250 ćwiczeń w rytm muzyki, a liczba kroków i kombinacji jest niemalże nieograniczona i zależy od inwencji i temperamentu instruktora. Głównym celem zajęć jest wzmocnienie kondycji przy nieprzerwanej pracy dolnych partii mięśniowych ciała. Nauczanie rozpoczyna się od kroków podstawowych do wielokrotnie złożonych oraz łączenie ich w proste układy choreograficzne. W zależności od poziomu uczestników zajęcia te dają możliwość nieustającego podnoszenia zaawansowania pozwalając przy tym na wykonywanie kroków w sposób podstawowy lub bardziej skomplikowany. Zajęcia mają na celu zwiększenie wytrzymałości organizmu, poprawę koordynacji ruchowej, redukcję tkanki tłuszczowej. Step jest odmianą aerobiku preferowaną zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Pozytywna energia emanuje nawet po zakończeniu ćwiczeń a dobry nastrój towarzyszy uczestnikom do końca dnia. Zajęcia szczególnie polecane klientom, którzy nie obawiają się wyzwań oraz oczekują ciągłego podnoszenia poprzeczki w zakresie motoryki jak i wydolności. są doskonałym sposobem modelowania pośladków i nóg.