POLE DANCE

POLE DANCE - taniec na rurze jest formą aktywności sportowej i jako taka z jednej strony pozwala wymodelować figurę (płaski brzuch, szczupłe uda i jędrne pośladki), spalić tkankę tłuszczową, poprawić siłę, wytrzymałość i elastyczność mięśni oraz koordynację ruchową a z drugiej posiąść nowe umiejętności taneczne, rozwinąć już posiadane, czy wręcz odkryć w sobie nowe kreatywne podejście do tańca. Ćwiczenia zwiększają wiarę w siebie, akceptacje własnego ciała oraz pozwalają odkryć swoja kobiecość i piękno. Pole dance może mieć charakter zmysłowy lub sportowy, zależy to od ćwiczącego, jego stylu, nastawienia i nastroju. Ten nowoczesny rodzaj fitnessu jest daleko bardziej uniwersalny niż tradycyjne jego formy typu aerobik a przy tym stanowi świetną zabawę i nie kładzie takiego nacisku na obciążenie wydolnościowe organizmu. Klasyczne zajęcia tańca na rurze na poziomie podstawowym otwarte dla wszystkich.

Odkryj zupełnie nową formę sportu -  Pole Dance - taniec na rurze to połączenie fitnessu, akrobatyki i zmysłowego tańca. Kluczowym elementem tych zajęć jest obrotowa rura o średnicy 45 mm, przy której wykonywane są efektowne figury i układy. Program zajęć skonstruowany jest tak, aby zarówno nowe osoby jak i stali bywalcy mieli oczekiwane efekty i maksimum przyjemności. Klasyczne zajęcia tańca na rurze na poziomie podstawowym otwarte dla wszystkich.

Dzięki zastosowaniu materiałów konstrukcyjnych posiadających certyfikaty wytrzymałości nasze rurki  są bezpieczne i wytrzymałe nawet podczas najcięższych treningów Pole Dance! Rury Pole Form sprawdziły się podczas Pole Dance Cup 2013 - międzynarodowych zawodów Pole Dance w Warszawie.

Każda dziewczyna na pierwszych zajęciach marzy o tym by wejść wysoko po rurce i patrzeć na świat z góry. Rzeczywistość jest jednak inna i mało która kobieta ma wystarczająco siły aby się podciągnąć, a co dopiero wspiąć po rurze. Do tego dochodzi ból stopy która nie jest przyzwyczajona do kontaktu z metalem. Nawet gdy uda Ci się wejść to prawdopodobnie przylgniesz do rurki, spróbuj wytrzymać jednak jak najdłużej – może to być dla Ciebie spory wysiłek jeśli nie ćwiczyłaś wcześniej mięśni nóg. Jednakże wystarczy kilka tygodni i Twoje ciało nabierze siły, a wtedy te trudności wydadzą Ci się śmieszne.
Pamiętaj aby nie poddawać się i nie zrażać na początku. Jeśli masz możliwość ćwicz w domu pompki oraz podnoś ciężarki, na pewno wzmocnisz wystarczająco mięśnie. Rób także przysiady z prostymi plecami oraz jeździj na rolkach, rowerze lub biegaj – to także bardzo dobrze wpłynie na Twoją kondycję i siłę aby bez problemu wspinać się po rurce.
Do ćwiczeń na rurce trzeba mieć dużą cierpliwość i powoli przyzwyczajać ciało.
Aby wejść wysoko na rurkę najpierw trzeba opanować utrzymanie się na samych nogach.

NIEZBĘDNIK POLE DANCE'RKI
(czyli jak przygotować się do zajęć z tańca na rurze)

Na zajęcia Pole Dance przychodzimy w przylegających do ciała, legginsach za kolano i sportowej koszulce ( wraz z biegiem zajęć niezbędne będą krótkie spodenki i topy, ponieważ coraz większy obszar ciała będzie miał kontakt z rurą). Na wierzch należy założyć bluzę i dłuższe spodnie, które zdejmujemy po rozgrzewce.
Na zajęcia należy przychodzić w butach zmiennych - adidasach, które po rozgrzewce zostaną zdjęte, ponieważ dalsza część zajęć odbywa się na boso. Dozwolone jest posiadanie getrów, które mogą zapobiec licznym otarciom skóry.
Przed zajęciami nie wolno używać balsamów do ciała,ponieważ może doprowadzić to do ześlizgnięcia się z rury i w konsekwencji do urazu/kontuzji. Panie, które korzystały z solarium lub ze słońca nie powinny uczestniczyć w zajęciach do 48 h, ponieważ skóra jest jeszcze bardziej narażona na urazy. Na zajęciach obowiązuje zakaz żucia gumy, należy zdjąć całą biżuterię.
Pamiętaj o zabraniu wody na zajęcia !

UWAGA! Karnet jest ważny przez miesiąc.
Przyjmujemy zapisy na zajęcia w recepcji klubu lub pod numerm tel. 34 377 07 07 lub mail klub@taurusclub.pl.

 REGULAMIN ZAJĘĆ POLE DANCE

  1. W zajęciach mogą brać udział osoby pełnoletnie nie posiadające przeciwwskazań do  uczestnictwa w ćwiczeniach pole dance.
  2. Na sali mogą przebywać tylko osoby uczestniczące w zajęciach.
  3. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wcześniejsze okazanie karnetu w recepcji lub uiszczenie opłaty w wysokości 30 zł za pojedyncze zajęcia oraz wpisanie się na listę obecności.
  4. Opłaty za zajęcia można dokonywać w gotówce w recepcji  lub przelewem.
  5. Warunkiem uczestnictwa w danych zajęciach jest wcześniejsze zarezerwowanie miejsca na nich. Rezerwacji miejsca na danych zajęciach można dokonać przy zakupie karnetu, osobiście w recepcji lub telefonicznie.
  6. Do rezerwacji miejsc na zajęciach pierwszeństwo mają stałe uczestniczki kursu.
    Ilość miejsc na zajęciach jest ograniczona- obowiązuje kolejność zgłoszeń.
  7. Każdy karnet jest ważny miesiąc czasu od dokonania zakupu. W przypadku nie wykorzystania całego karnetu w okresie jego obowiązywania z winy kursantki zajęcia przepadają. W przypadku niewykorzystania całego karnetu klub nie zwraca kosztów.
  8. Zajęcia odwołane z winy instruktora zostaną odpracowane w późniejszym terminie.
  9. Studio nie zwraca kosztów wykupionego karnetu w przypadku rezygnacji z zajęć.
  10. W dniu zajęć każda kursantka ma przestrzegać informacji zawartych w "NIEZBĘDNIKU POLE DANCE'RKI ".
  11. Klub Taurus zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie.
     

 FAKTY I MITY
1. Chodząc na zajęcia pole dance SCHUDNĘ.
FAKT!  Podczas zajęć spalamy bardzo dużo kalorii i pobudzamy swój metabolizm. Zajęcia raz w tygodniu dają efekty, ale najlepiej połączyć je z chociaż jednym dodatkowym treningiem kardio w domu. Dobrze też ograniczyć  trash food'y, słodycze oraz dodać do jadłospisu większą ilości produktów białkowych.  Jeśli będziemy regularne i konsekwentne w tym co robimy, to pole dance wraz z poprawnym odżywianiem i treningiem kardio może przynieść cuda :).

2. Nie mogę zacząć chodzić na pole dance bo nie jestem ROZCIĄGNIĘTA.
MIT! Do większości figur nie musisz być rozciągnięta! Mało jest figur, które wymagają pełnego szpagatu czy wygięcia kręgosłupa niczym kobieta guma. Oczywiście, bez rozciągania możemy zapomnieć o figurach takich jak Jade z idealnie prostymi nogami, Rainbow Marchenko (gdzie trzeba mieć szpagat i bardzo rozciągnięty kręgosłup), Cocoon, Janeiro i innych. Część z tych figur które wymieniłam można nieco 'oszukać' np Jade nawet bez idealnego szpagatu jest w stanie wyglądać w miarę prosto jeśli odpowiednio oszuka się optykę. Podobnie rzecz się ma przy Iron-x czy Allegrze. Jednak sztuką w pole dance jest pokazywanie tego, co wychodzi nam najlepiej. Nawet największe gwiazdy pole dance unikają rzeczy, które nie wychodzą im idealnie. Natasha Wang czy Zoraya Judd zawszły na wyżyny pole dance bez rozciągniętego kręgosłupa a czarują nas swoimi pozami i siłą. Anastasia Skukthorova zaskakuje nas swoim rozciągnięciem. Jenyne Butterfly stawia na emocje w swoich występach. Każdy jest inny i każdy może ćwiczyć i stworzyć swój niepowtarzalny styl i rozciągniecie nie ma tu nic do rzeczy, bo figur jest tyle wariacji ile jest ludzi. :)

3. Tylko osoby SZCZUPŁE mogą chodzić na zajęcia.
MIT! Czasami osobom szczupłym jest nawet gorzej niż osobom przy kości wykonać niektóre figury! Każda osoba musi pracować we własnym tempie, jedni załapią wszystko szybciej, drudzy wolniej, ale waga, wygląd, wzrost nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli pracuje się regularnie i sumiennie, to każdy może dojść do swojego celu. Grunt to nie patrzeć się na postępy innych, tylko na to czy SAMI widzimy swój postęp w stosunku do dnia wczorajszego! :)

4. Żeby chodzić na pole dance trzeba wcześniej ćwiczyć GIMNASTYKĘ, chodzić na SIŁOWNIĘ lub TAŃCZYĆ.
MIT! Możesz z nami zacząć nawet jeśli wcześniej ze sportem nie miałaś NIC wspólnego. Dowodem na to mogę być ja - wasza instruktorka :) - wcześniej sport był dla mnie czymś co zupełnie się dla mnie nie nadawało, próbowałam chodzić na fitness, pilates, siłownię - wszystko się nudziło - aż do czasu gdy pierwszy raz weszłam na rurkę. Byłam bardzo zdeterminowana, żeby w końcu na nią się kiedyś wspiąć - początki były STRASZNE! Ale właśnie te niepowodzenia motywowały mnie jeszcze bardziej i z każdym treningiem pokonywałam bariery własnego ciało - to jest najważniejsze w tym wszystkim. Wiadomo, gdyby wcześniej ktoś trenował gimnastykę czy taniec - byłoby mu o niebo łatwiej i o wiele szybciej jest w stanie przejść do zaawansowanych ruchów - jednak tak jak piszę, zacząć może każdy w każdym wieku, to właśnie jest w tym sporcie piękne :)

5. Pole dance to kocie ruchy i SEKSAPIL.
MIT! To zależy od typu zajęć. Większość studiów zajmujących się nauką pole dance uczy kursantów krótkich choreografii, figur i spinów. W naszym studio na początku przywita was rozruszanie stawów, następnie krótki trening kardio (skakanie, przysiady, ćwiczenia na brzuch, ręce i nogi), następnie rozciąganie. Rozgrzewka trwa średnio 15-20 minut. Następnie ćwiczenia na rurkach: obroty, wspinaczka, figury do góry nogami, ćwiczenia na rurce obrotowej, łączenie poznanych figur w comba. Choreografia lub freestyle. Na końcu rozciągamy przykurczone podczas treningu mięśnie. Zajęcia trwają zazwyczaj 75min w porywach do 90min :). Kocie ruchy i seksapil? To tez poznacie, ale wtedy, kiedy już nabierzecie więcej kontroli nad własnym ciałem :)

6. Pole dance pochodzi z KLUBÓW NOCNYCH.

MIT! Pole dance pochodzi już ze starożytności. Wtedy panie tańczyły dookoła drewnianego pala. Następne słuchy pochodzą z Azji (Chiny i Indie). W Indiach do dziś znany jest Mallkhamb - gimnastyka na palach dla mężczyzn (kobiety mają tam zakaz uprawiania tego sporu - dla nich stworzono gimnastykę na linach). W Chinach popularny jest i był Chinease Pole - gimnastyka i akrobacji cyrkowe na chińskim drążku, na którym można występować w pełnym ubraniu. Pole dance następnie przeniósł się do namiotów cyrkowych - szkoda, że mało kto to pamięta. Niestety w czasach telewizji i rozprzestrzeniania się informacji pole dance zszedł głównie do podziemi - do nocnych klubów - i przez to jest teraz kojarzony w ten sposób. Jednak od blisko 20 lat zmienia swoje oblicze na świecie, a w Polsce dopiero od 4 lat. Wkrótce może pojawić się na olimpiadzie, co na pewno pomoże mu w przypomnieniu jego korzeni, a nie stereotypowego myślenia większości.

7. POCĄ mi się ręce i stopy, nie nadaję się...

MIT! Na to są sposoby - i to DUŻO sposobów. Najczęściej pomaga przecieranie rurki suchym ręcznikiem, lub ręcznikiem psikanym środkiem dezynfekującym. Jeśli to nie pomaga warto umyć ręce mydłem i je osuszyć. Często pomaga pocieranie rury rękoma przed wykonaniem triku. Jeśli i to nie pomaga można pomyśleć o magnezji - magnezie w płynie stosowanym przy wspinaczce. Z własnego doświadczenia najbardziej polecam Pure Grip dostępny w Decathlonie lub Dry Hands dostępny na Allegro. Jednak z magnezją też trzeba uważać, nie można nakładać kilku warstw na raz gdyż zaczniemy na niej zjeżdżać bardziej niż na własnym pocie :) Każdą warstwę magnezji należy zmyć przed nałożeniem kolejnej - wtedy daje najlepsze efekty. Jeśli i to nam nie pomaga zalecam wizytę u dermatologa lub endokrynologa gdyż problem może tkwić pod nasza skórą lub w naszych hormonach.

8. Nie pocę się, ale ZJEŻDŻAM na rurce...
FAKT! Czasem osoby, które się nie pocą zjeżdżają na rurze bardziej niż osoby, które się pocą. Dobrym rozwiązaniem dla osób z suchą skórą jest smarowanie się balsamami nawilżającymi. Jeśli chodzi o dłonie dobry efekt daje również splunięcie na nie i wytarcie (robią tak największe pole dancerki - nie śmiać się :) ). Na nogi świetnym rozwiązaniem jest najtańsza pianka do golenia - nawilża nam nogi na czas treningu i o wiele lepiej nogi trzymają się rurki :)

9. Od pole dance będę miała SINIAKI.
FAKT! Pole dance jest poniekąd dla osób z podwyższonym progiem bólu :)  Siniaki w miarę postępów powoli zanikają, wracają przy kolejnych nowych, bardziej zaawansowanych figurach. Jednak jeśli będziemy twarde i się nie poddamy i będziemy męczyć daną figurę przez jakiś czas - to siniaki przestaną się pojawiać w tym miejscu i tym samym ból minie :) Co pomaga na siniaki? Jest kilka opcji: jedzenie ananasów - ich skład naprawdę sprawia, że siniaki szybciej znikają, jedzenie witaminy C, prysznic na zmianę zimną i ciepłą wodą, przykładanie lodu do siniaka, smarowanie się preparatami z arniką górską, aptekarze polecają Lioton 1000 - działa szybko jeśli stosuje się go co kilka godzin, masaż - usprawnia krążenie wokół siniaka dzięki czemu szybciej schodzi. Czasami pomaga też depilacja gdyż jeśli mamy na ciele włoski to tarcie rurki dodatkowo ciągnie nasze włoski przez to możemy mieć więcej siniaków i mogą bardziej boleć.

10. Mam chorobę LOKOMOCYJNĄ, nie nadaję się do zajęć.
MIT/FAKT. Prawda leży tu pośrodku. Osoby z chorobą lokomocyjną mogą zapomnieć o rurze obrotowej. Nie powinny też wykonywać obrotów. Potem, w zależności od każdego z osobna należy ustalić, czy osoba jest w stanie wykonywać figury do góry nogami i czy czuje się z tym dobrze. Jeśli jest w porządku - to w zasadzie jedyną rzeczą o której musi zapomnieć to obroty, reszta zostaje dla niej otwarta i jest to naprawdę pokaźna liczba póz i przejść. Osoby, którym robi się nie dobrze nawet będąc do góry nogami mogą liczyć na zajęcia statyczne z głową w górę - póz i przejść tego typu też jest sporo. Jednak predyspozycje do tego zależą od każdego z osobna, najlepiej przyjść i sprawdzić na ile pozwala nam nasz błędnik.

11. Pole dance odciążą nasz KRĘGOSŁUP.
FAKT! Ćwiczenia na rurce rozbudowują naszą tkankę mięśniowa szczególnie w miejscach takich jak przedramiona, ramiona, barki, plecy i brzuch. Pole Dance działa na najgłębsze mięśnie, które podtrzymują nasze ciało. Dzięki ćwiczeniom mięśnie te się wzmacniają i poprawiamy swoją postawę a kręgosłup zostaje odciążony przez mięśnie go otaczające.

12. NIGDY nie zrobię tej figury.

MIT! Prawda jest taka, że niektóre rzeczy wymagają LAT. Grunt to się nie poddawać. Oczywiście przy urazie kręgosłupa raczej nie mamy co liczyć na zrobienie Rainbow Marchenko, jednak mówimy tu o bardziej przyziemnych pozach :). Nauka wspinaczki na przykład zależnie od osoby może trwać 0-3 miesiące - niektórzy mają silne ręce i wychodzi im od razu, inni potrzebują czasy na wzmocnienie swoich rąk i nie ma w tym nic nadzwyczajnego - każdy jest inny i każdy potrzebuje innej ilości czasu na poszczególne rzeczy :). Jednak satysfakcja po zrobieniu rzeczy, które spędzały nam sen z powiek jest niesamowita i jedyna w swoim rodzaju - więc warto!

13. Łapią mnie SKURCZE podczas zajęć.

FAKT! Często przy niektórych figurach (szczególnie tych do góry nogami) tak spinamy swoje ciało, że łapią nas skurcze. Oczywiście problem może też leżeć głębiej - w naszej diecie, dlatego należy pamiętać o ograniczeniu produktów wypłukujących magnez z naszego organizmu.

14. Na drugi dzień po treningu ma się ZAKWASY i BÓLE MIEŚNI.
FAKT! (Choć zależy to od osoby) Dotyczy to szczególnie pierwszego treningu, oraz treningów szczególnie intensywnych, gdy zapomniałyśmy o tym, by się nie przeciążać. Po pierwszym treningu pole dance zazwyczaj na drugi dzień odczuwamy zakwasy i ciężko nam podnieść ręce - to dlatego, że nigdy wcześniej nie ćwiczyłyśmy w ten sposób naszych rąk. Jest to zazwyczaj sytuacja jednorazowa, która w miarę treningów się polepsza i zakwasy oraz ból znikają. :) Po niektórych treningach, gdy przesadzimy z intensywnością mogą nas tez boleć nadgarstki czy ramiona - zazwyczaj jest to naturalna kolej rzeczy i ból po kilku dniach mija :)
 
15. Przez pole dance będę jak SZWARCENEGER!
MIT! :) Jeśli tylko nie przesadzi się ze stosowaniem odzywek i ilością spożywanego białka to marne szanse :) Co najwyżej mogą wam się wyrobić mięśnie na plecach, brzuchu, ramionach i nogach, co przy zachowaniu dobrej diety i treningów kardio może wyglądać tylko i wyłącznie seksownie :)
 
16. Nie nadaję się, bo nie umiem się ŁADNIE RUSZAĆ.
MIT! Na początku, jeśli nic wcześniej nie trenowałaś ani nie tańczyłaś to faktycznie możesz się poczuć, jak gdybyś nie miała zupełnie kontroli nad własnym ciałem i miała dwie lewe ręce i nogi :). To normalne, dopiero zaczynasz wyczuwać w jaki sposób się poruszać, w jaki sposób ustawiać dłonie, w jaki sposób ustawiać ręcę. Potrzeba czasu, aby najpierw nauczyć się pewnych podstawowych figur i obrotów. Gdy już się poczuje, że się je umie i wykonuje się je w sposób zadawalający nagle odkryje się, że również w choreografii dobrze wyglądają. Wtedy staną się one naturalne i zobaczysz jak zmieniły się ruchy twojego ciała ze sztywnych w płynne i dopasowane do muzyki. :) W końcu opanujesz swoje ciało - daj sobie tylko trochę czasu!
 
17. Pole Dance jest tylko dla KOBIET.
MIT! Jeśli wcześniej nie interesowaliście się tym sportem, to pewnie nie wiecie, ale nawet w naszym polskim Mam Talent występował mężczyzna - a nie kobieta - Patryk Rybarski. Jesli chozi o świat, to jest mnóstwo silnych i utalentowanych zawodników. Niektórzy mają styl bardziej artystyczny (Steven Retchless, Eugeny Greshilov), inni bardziej akrobatyczno- breakdance'owy (Ibrahim Tunc, Alex Shchukin), inni stricte sportowy (Kristian Lebedev).
 
18. Idę na POOL DANCE.
MIT! :) POOL(czyt. puuul) - basen. A my ćwiczymy i raczej chodzimy na POLE DANCE. POLE(czyt. pol) - słup. :))) Czyli po 'polskiemu' "Idę na pol dens" a NIE "Idę na puul dens" :))))
 
19. Kobiety w ciąży nie powinny ćwiczyć na rurze.
FAKT! Kobiety w ciąży nie powinny ćwyczyć, gdyż ich środek cieżkości ulega zmianie. Często też hormony powodują dodatkową potliwość, co zagraża bezpieczeństwu. Kobiety po ciąży nie powinny rozpoczynać treningu jeszcze przez 3-4 miesiące - nalezy zaczekać, aż ciało się zregeneruje.
 
20. Na zajęciach ubieramy się jak striptizerki.
MIT! Na zajęcia przychodzimy w zwykłej koszulce, najlepiej na ramiączkach lub w bokserce i w krótkich spodenkach :) Ćwiczymy boso lub w skarpetkach :)
 
21. Zajęcia z pole dance są dla striptizerek z klubów gogo.
MIT! Zajęcia są przeznaczone dla zwykłych kobiet, które chcą po dniu w pracy czy na studiach mieć chwilę radości i nie nudzić się podczas ćwiczeń fizycznych. :) Ćwiczą panie, które są prawnikami, studentkami, matkami, właścicielkami restauracji, managerami, informatykami, nauczycielkami.
 
22. Muszę mieć mocne ręcę żeby zacząć ćwiczyć.
MIT! Mięśnie rąk wyrabiają się w miarę trenowania. Osoby z mocnymi rękoma będą mieć łatwiej, a osoby ze słabymi szybko sobie te mięśnie wzmocnią i po pewnym czasie będą śmigać równie sprawnie jak panie z naturalnie mocnymi ramionami.
 
23. Nie umiem zrobić pompki ani się podciągnąć - nie nadaję się!

MIT! Nie musisz tego umieć - wszystkiego nauczysz się w trakcie zajęć! :)
 
24 Wszystkie instruktorki pole dance to obecne lub byłe striptizerki.
MIT! Większość instruktorek wcześniej miała coś wspólnego ze sportem: były instruktorkami tańca towarzyskiego czy gimnastyki. Częśc zaczynała od pole dance i zdała międzynarodowe egzaminy a inna część uczy bez kwalifikacji, ale z miłością. Jeszcze nie spotkałam instruktorki ex-striptizerki, sama nią nie jestem. :)