INDOOR CYCLING  to dynamiczna forma zajęć grupowych przeznaczona dla tych, którzy chcą szybko schudnąć, poprawić kondycję lub po prostu się zrelaksować. Idea treningu polega na jeździe na rowerze stacjonarnym w rytm zmieniającej się muzyki, pod kierunkiem wyszkolonego instruktora. Zajęcia na rowerach obniżają ciśnienie krwi, zwiększają pojemność witalną płuc, spalają ogromne ilości kalorii, wzmacniają mięśnie pośladkowe, ud i podudzi.

Dysponujemy 20 rowerami firmy Tomahawk, która od ponad dziesięciu lat należy do liderów na rynku i pozycję swoją zawdzięcza wysokiej jakości produktów i nowatorskim pomysłom ćwiczebnym.

Sala do ćwiczeń jest klimatyzowana i wentylowana, odpowiednio nagłośniona i naświetlona, błysk lamp zsynchronizowany jest z muzyką, dając efekt niezapomnianych wrażeń. Gra światła i dźwięku budzi pozytywne i niepowtarzalne emocje. Dodatkową atrakcją jest projekcja filmu podczas zajęć. Uczestnicy pokonują wspólnie z trenerem trudy przygotowanej trasy, które wiążą się z ukształtowaniem terenu. Są odcinki, gdy pojeździsz po płaskiej nawierzchni, oraz takie, gdy będziesz pedałować z góry i pod górę. Dzięki temu za każdym razem możesz wybrać się w zupełnie inną drogę.

Jazdę na rowerze stacjonarnym mogą trenować ludzie w różnym wieku i o różnym poziomie sprawności fizycznej. Wszystkie zajęcia prowadzą wyszkoleni i profesjonalni instruktorzy, którzy doskonale znają potrzeby klientów

Rower do ćwiczeń oparty jest na stabilnym stelażu, a jego konstrukcja pozwala na kontrolowanie poziomu wysiłku. My poruszamy się w miejscu i tylko od naszej wyobraźni zależy, jak będzie wyglądała trasa tego niezwykle wydajnego treningu serca i układu krążenia bez zbędnego obciążania stawów i więzadeł. Zajęcia rozpoczynają się od rozgrzewki, w czasie której tempo powoli narasta. W ten sposób rozluźnia i przygotowuje się mięśnie grzbietu, będące pod stałym napięciem podczas samej jazdy. Poza samym pedałowaniem ćwiczący wykonują wymachy ramionami w różnych kierunkach, więc są to również ćwiczenia wzmacniające mięśnie tułowia, pleców i kończyn górnych . Wbrew pozorom więc jest to bardzo różnorodny trening, ale faktyczny indoor cycling to już ostra walka - muzyka bywa wówczas bardzo szybka, skoczna, zawsze z mocnym i wyraźnym rytmem, co ułatwia zmiany tempa. W ten sposób też łatwiej zapomnieć o samym wysiłku. Każdy uczestnik może niezależnie od stopnia wytrenowania w trakcie trwania lekcji dostosowywać ją do swoich potrzeb i możliwości, poprzez zmianę obciążenia czy pozycji, nie tracąc przy tym ciągłości treningu, bez wrażenia wypadnięcia z grupy.

To dużo więcej niż trening wytrzymałościowo - siłowy, to praca nad samym sobą, tworzenie silnego umysłu, pomagającego zwalczać własne słabości, panować nad stresem, ale przede wszystkim to praca nad własnym ciałem w sposób przyjemny i bezpieczny.

Porównanie indoor cyclingu z jazdą na rowerze:

1. Łatwiej zachować odpowiednie tętno do wyznaczonego celu (bardziej jednostajna praca)
2. Nie ograniczają nas warunki atmosferyczne (mróz, opady śniegu, deszczu, lód itd.)
3. Większa motywacja – jeździmy w grupie, więc ciężej wyłamać się z tempa, trening może być bardziej efektywny.
4. Łatwiej się też zmobilizować do treningu, jeśli mamy opłacone zajęcia w klubie.
5. Ciężej o kontuzje i nie przydarzą się nam żadne nieprzewidziane sytuacje drogowe,
6. Mamy nadzór instruktora, możemy uzyskać porady,
7. Lepsze zdrowie, lepsze samopoczucie i lepszy wygląd !

W naszym klubie proponujemy udział w kilku, cyklicznie powtarzających się rodzajach zajęć zróżnicowanych przez intensywność, obciążenie i rodzaj terenu, w którym symulujemy jazdę.

 

Jako uczestnik CYCLINGU powinieneś posiadać:

- butelkę z dzióbkiem lub bidon z odpowiednią ilością płynu (woda lub napój izotoniczny)
- ręcznik z powodu dużej utraty potu podczas zajęć (możliwość wypżyczenia w recepcji)
- rękawiczki (rowerowe lub do treningu siłowego) - zapobiega ślizganiu się rąk
- spodenki rowerowe z wkładką - poprawiają komfort treningu (NIE OBOWIĄZKOWE)
- specjalne buty rowerowe z grubą podeszwą lub systemem SPD (specjalny system zaczepienia buta o pedał), jezeli takich nie posiadasz to przynieś jakiekolwiek buty sportowe z grubą i szeroką podeszwą.

 

RODZAJE ZAJĘĆ ROWEROWYCH:

 

INTRO

Zajęcia intro - to idealna forma dla osób, które po raz pierwszy wybierają się na zajęcia. Jest to wstępna, która zapewni świetną okazję do łagodnego wprowadzenia osób początkujących w program spinningu. Zajęcia służą zapoznaniu się z prawidłową techniką jazdy, rodzajami pozycji, zasadami bezpieczeństwa. Klasa początkująca.

 

INTERWAŁ

Ten rodzaj zajęć wpływa na zwiększenie naszej wydolności i kondycji, oraz wzmocnienie układu krążenia. Interwały polegają na naprzemiennym poddawaniu organizmu wysokiemu i niskiemu obciążeniu. Celem treningu interwałowego jest rozwinięcie umiejętności szybkiej regeneracji po wysiłku. Okresy wzmożonej pracy przeplatają się z okresami mającymi na celu wyciszenie organizmu – czyli powrotu do tętna regeneracyjnego. Klasa przeznaczona dla osób zaawansowanych.

 

WSPINACZKA

Zajęcia przypominają podjazd górski. Przez zastosowanie większego obciążenia, doskonale wzmacniają mięśnie nóg. Wyróżniają się dużym współczynnikiem spalania tkanki tłuszczowej. Klasa przeznaczona dla osób zaawansowanych.